Cape MacLear, Mzuzu, Kyela & Dar es Salaam – възходите и паденията на африканските пътувания

, чувствайки се, че бях на поправката, напуснахме нос Маклеар около 5:30 сутринта. Качихме се на гърба на пикап, опакован от конфитюр, за неравномерното пътуване с 1,5 часа до Monkey Bay. От Monkey Bay се качихме на голям автобус до Салима.

Возенето беше около 4 часа и докато имах доста добра седалка само с няколко души, натъпкани в пътеката, Даркейс седна отпред, където буквално имаше жена, седнала в скута си поради липса на място! Когато хората се качиха на автобуса, те сложиха багажа си в скута й, за да се качат, и след това продължиха да предават децата си при нея, за да бъдат препредавани на подходящия родител или настойник близо до гърба на автобуса. Тя също ръководеше да опакова багажа в предната част на автобуса.

Излишно е да казвам, че пътуването й беше по -малко удобно от моето. Когато пристигнахме в Салима, трябваше да изчакаме един час, като учтиво раздаваме „не благодарности“ на десетки продавачи, които продават нещо от Самоса до телболи. Накрая автобусът пристигна и въпреки че хукнахме до предходната мафиот, когато се качихме в автобуса, разбрахме, че все още няма място.

Изведнъж се почувствахме зле през всички времена, когато ругаехме хората, натъпкани в пътеката на други автобусни вози, защото сега ние бяхме тези, които се блъскаха и падаха по всички хора. Автобусът беше пълен до макс. И нямаше къде да лежи или да седи, само стояща стая, за да се облегне и да се поти. Автобусът беше изключително горещ и завършихме за около 3 от 6 -часовото пътуване.

По времето, когато седнахме, краката ни бяха възпалени и ръцете ни заспаха от задържане към надземните релси.

конфитюр, опаковано в задната част на пикап от нос Маклеар до Monkey Bay

Когато най -накрая се отдръпнахме малко, започнахме да говорим с местен журналист на име Бенсън. Веднага в началото на разговор с местен, който говори добър английски, алармите излизат, че той ще поиска нещо. За съжаление, опитът ни е научил, че ако говорят добър английски в Африка и започват разговор, те обикновено са ръководства за екскурзия, собственици на магазини или търсещи дарения.

Жалко е, че сме формирали тази цинична гледка, защото новият ни приятел Бенсън [се оказа] много истински човек и първоначалното ни колебание беше ненужно и вероятно леко обидно. След като разговаря с Бенсън за всичко – от живота в Малави до Бог срещу еволюцията, той ни покани да се срещнем с него и неговата приятелка на вечеря. Отново инстинктът на нашия пътешественик ни даваше смесени сигнали и може би дадохме ориентировъчен. След като говорихме много повече, взехме решение да се срещнем в индийски ресторант в Mzuzu за вечеря.

Даркейс и аз се регистрирахме в нашия хотел и се отправихме направо към ресторанта. Бенсън и неговата приятелка се появиха малко след това и ние седяхме и хапнахме вкусната храна, докато разговаряхме много повече за различния ни живот от противоположните страни на света. Когато приключихме с вечерята, дойде сметката и Бенсън настоя да плаща.

Храната беше дори много повече от Даркес и обикновено бих похарчил, така че настоявах да платим. Бенсън не се шегуваше, беше разбрано да плати сметката, описвайки, че ни покани, така че е на него. Този основен акт на щедрост оказа дълбоко влияние върху нашето възприемане на хората от Малави.

В продължение на 3 седмици в Малави бяхме изречени за пари от местните хора от селски деца до възрастни жени. В други африкански страни едва ли бяхме наблюдавани, но в Малави, за съжаление, често се чувствахме като знаци за ходене на долари, чието присъствие беше прието само от възможността за благотворителност. Бенсън ни напомни за добротата, която африканските хора могат да покажат на своите гости и че ако хората не бъдат изтръпвани от блъскателната индустрия, те се отнасят към тях с най -голямо уважение.

Бяхме започнали да бъдем обезсърчени от социалната икономическа барикада, която изпитвахме между нас и местните хора. Твърде рядко в Малави бяхме срещнали местен човек, който ни видя като почитан гост, а не като потенциален клиент. Актът на доброта на Бенсън беше един от най -щедрите, които преживяхме.

Срещал съм ли се някога туристи в автобус в Канада и ги поканих на вечеря и след това покрих еквивалент на сметката в местния доход до около 200 долара? Не. Това просто няма да се случи в западна страна. Това не беше просто покриване на законопроекта, истинското приятелство, което той помогна да изкопае с нас за толкова малко време, беше много по -ценно. Социалното сплотеност и общинския манталитет, които откривате в тези развиващи се нации, е нещо, което отдавна сме загубили на Запад и благодаря на Бенсън и хора, които сме срещали като него, че ни показаха как трябва да бъде светът.

Нормална малавийска колиба по пътя към Mzuzu
На следващата сутрин Бенсън ни видя и разменихме имейли и телефонни номера, преди да се разделим. Опитахме се да променим парите при забранатаKS в града, но валутната валута в Малави е бъркотия (заедно с липсата на бензин, консумативи, медицински предмети и т.н.), така че трябваше да опитаме късмета си на границата.

Хванахме минибус от Mzuzu към границата. Возенето се влачи с няколко часа по -дълго, отколкото беше предназначено, преди автобусът да се разпръсне и да се развали отстрани на магистралата, а не на 20 км от местоназначението му. Даркейс и аз слязохме от автобуса, направихме сандвичи с фъстъчено масло и след това за щастие хванахме возене в града с роднина на един от пътниците.

Направихме го в града, преди колата му да изтече газ и да се разпръсне, за щастие на около 500 м от автогарата. Отидохме до гарата и имахме трансфер, готов да отидем до границата. Отново се опитах да променя парите, този път на черния пазар. Разстроен от процента (загуба на 25%) отново взех решение да опитам късмета си на границата. Колата ни заведе до границата, където бяхме мобилни от ръководители на чанти и екскурзионни водачи.

След като избягвахме тормоза, преминахме около 700 м през имиграцията и в Танзания. По това време слънцето залезе и ние бяхме изтощени. Проверихме в имиграцията и след това направихме голяма грешка, като прескочихме Бюрото за борса и променяхме парите (за малко по -добра ставка) с един от черните маркета на границата.

Бяхме променили парите на черния пазар и преди без проблеми, но забързаната атмосфера, смесена с изтощението ни, беше катализаторът за незначителната катастрофа, която се случи след това. Бяхме тактически заобиколени от дузина или повече хора, които ни търкаха за различни услуги. Автобуси, таксита, мотоциклети, смяна на пари и други. В объркването глупаво опитахме сделка.

Запазих парите си в джоба си, докато измамникът изхвърли валутата му отпред или на очите ни. Направихме изчислението на калкулатора на телефона и всичко беше добро. След това сменихме купчини пари, докато той преброи парите, които му бях връчил. Тогава той възкликна, че не съм му платил достатъчно, защото той каза, че размяната е 7,5, а не 8. Казах, че не е това, което казахте и ми върна парите и го върнах обратно.

Мислейки, че съм избегнал девиант, сложих парите си в джоба си и тръгнах разочарован. Когато стигнахме до бюрото и разказахме парите, бързо разбрах, че съм бил измамен. Докато той държеше купчината ми от бележки, в масовото объркване той сгъна една четвърт от сметките в дланта си и когато си взех парите от него, аз получавах само останалите 75% от пари, докато той джоба на останалите.

Загубихме около 40 долара за него, което не звучи много, но фактът, че бяхме измамени, беше много луд. Обичаме да мислим, че сме „подправени“ и по този начин по -малко предразположени към подобни трикове, но бяхме смирени от глупостта си към този.

По времето, когато прекосихме границата, беше черно и се опитвахме да намерим возене до най -близкия град. Африка не е място, където да се скитате през нощта, така че започна да се появи незначителна паника, тъй като бяхме в засада от много агресивна тълпа от таксиметрови шофьори, частни автомобилисти и автобусни момчета.

За щастие местен мъж, когото се срещнахме на таксито, беше видял нашето ужасно влизане в страната си, така че се почувства принуден да помогне. Той ни вкара в каране, което ни отведе до прашния транзитен град Киела, където се регистрирахме в изненадващо чиста хотелска стая. Насочихме се да намерим някаква храна и бяхме разочаровани, но не се изненадахме от нестандарното пиле (което не ядяхме) и купчината студен боб и ориз.

Това е време като тези в пътуването, когато се връщаме в нашия хотел гладен и изтощен, след като сме били натъпкани в автобуси и разкъсани и викали от Touts, че ни се напомня, че не са всички плажове, бири и барбекюта!

Момче отстрани на пътя на път за Мбея, Танзания

На следващия ден се отправихме към друг прашен град, Mbeya, където взехме решение да останем една нощ и да се отдръпнем малко след забързаното ни изживяване на пътуването предния ден. Отново не можахме да намерим добра храна и си легнахме на стомах, пълен с ориз и шоколадови барове.

На следващия ден се отправихме към Дар Ес Салам, столицата на Танзания, на 12 -часово пътуване с автобус. Напълно очаквахме да бъдем натъпкани с пилета и багаж, но бяхме приятно шокирани, когато автобусът се появи и всички имаха място. Това беше и нов автобус с A/C !! Удивително.

Бяхме толкова свикнали с болезнения транспорт през Мозамбик и Малави, че бяхме забравили, че дните на пътуванията могат да бъдат удобно, тревожно безплатно преживяване. Оказва се, че така са автобусите в Танзания, няма много повече да стои в пътеката, без много повече пилета и нямаше дори деца на борда. Пристигнахме в Дар ес Салам през нощта, взехме таксито си доХотел Safari Inn, където се регистрирахме в чистата ни стая и най -накрая намерихме уважавана храна за първи път от 3 дни, преди да заспим.

Красива църква, Дар Ес Салам, Танзания

Прекарахме 3 дни в Дар Ес Салам и отново бяхме предимно заети с нашите „поръчки на раница“, които трябваше да бягаме. Организиране на сафари, стаи за резервации, резервиране на автобуси, изпращане на имейли, грижа за иск за застраховка за пътуване и т.н. Имахме възможност да посетим местния рибен пазар, който беше един от най -добрите, които сме виждали, най -вече за големия размер на Риба на масите и начина, по който рибарят го е търгувал на маса на маса, хвърляща клиенти.

Рибари на брега на Дар Ес Салаам, Танзания

Масивна глава на риба меч на рибния пазар, Дар Ес Салам, Танзания
На една маса на масата имаше една отрязана глава на риба меч, която беше буквално по -голяма от мен. Не бих могъл да си представя да се закачам в това нещо на мухата! Като цяло първите ни впечатления от Танзания не бяха толкова добри. Да се ​​разкъсаш на границата, да не можеш да намериш храна и да останеш в прашни градове с нищо много повече от магаре и бензиностанция. За щастие Дар ес Салам беше тежка стъпка от южния край на страната и скоро щяхме да разберем, че останалата част от Танзания е убежище на пътешественика с чудесни гледки и много неща за правене.

Като тази публикация? Прикрепете го!

Отказ от отговорност: Козите на пътя е сътрудник на Amazon, а също и филиал за някои други търговци на дребно. Това показва, че печелим комисионни, ако щракнете върху връзки в нашия блог и закупувате от тези търговци на дребно.