HSIPAW, Мианмар: Село сбогом част №2

Срещнахме новите си тайвански приятели в хотела им и ни отидоха до малкото село, наречено Naloy, където преподават. Те обясниха как техният малък клас е започнал целия път там. През 2008 г. вече основател на класа, надеждата, беше дошъл в Мианмар с мечтата да помогне на децата на селото, като ги научи на английски и някои китайци.

Наименувано, Надеждата е учител вкъщи в Тайван, но винаги се е интересувал от преподаването на английски в чужбина. Тя обикаляше малките села, които заобикалят Хсипау, когато наблюдаваше същото явление, на което бяхме свидетели в училището близо до кафенето на г -жа Popcorn. Всички деца се затичаха към махането й и се сбогуваха на мястото на Хелос. По -късно тя научи, че са били научени на английски в училище, но само граматически английски, така че те нямаха идея как да произнасят или поставят в контекст всичко, което са научили.

Тя знаеше, че това е най -доброто място за започване на класа си, но след близо седмица да проверява селата в района с преводач, който се опитва да създаде нещо с селски лидери, тя беше готова да се откаже. Селските лидери просто не са разбрали защо „турист“ (турист) би искал да дойде в Мианмар и да покаже английски.

Надеждата беше готова да напусне Мианмар и да опита някъде другаде още една година. Тя се отправи обратно към хотела си, когато видя козел, който се отправя по една от пътеките към село, което все още не беше посетила. Интересува се от неговата безбърка разходка, тя последва козела и след като ходеше известно време, тя взе решение да спре и да направи пикник.

Не 10 минути след като приключи с яденето, тя беше заобиколена от деца на селото, които изглеждаха нетърпеливи да се учат. В крайна сметка една от майките им видя какво се случва и донесе надежда малко тебешир и парче черен ламарина, на който да пише. И тя беше там, в поле, в мъничкото село Налой, където се роди училището на Хоуп.

Когато пристигнахме в къщата на „Mama & Papa“, бяхме представени като учители. Мама и татко бяха развълнувани от много повече учители, които да помогнат в училището, въпреки факта, че всъщност не сме учители. По -късно научихме, че мама и татко всъщност са селските лидери и след този ден в областта 3 години преди това училището на Хоуп беше преместено в дома им, където създаде доста специална класна стая.

Децата седяха на брезент, до прасета и пилешки преврат. Надежда все още пише на голямото парче от ламарина, но сега имаше собствена тебешир, която беше донесла от вкъщи. Всъщност тя е дарила много на своя малък клас, а приятелите й от вкъщи са дарили, както и другите учители. Всички деца имаха тетрадки, химикалки, моливи и гуми, всички дарени от тайванците и техните приятели.

Общо имаше между 15 – 35 ученици (числата варираха ежедневно) остаряват от 4 – 15 и 7 тайвански учители, плюс двамата. Имаше надежда, известна като „Учителят“, Тингей, Чинча, Пайган, Уню, Шон и Хуну. Когато децата пристигнаха, Надежда каза на Даркес и аз, че ще преподаваме класа.

Напълно шокирани и нервни, ние се качихме пред децата и започнахме да преглеждаме някои от нещата, които надеждата ни казаха, че са научили. Слязохме на скалист старт, с няколко дълги неудобни мълчания и някои отегчени шепоти, идващи от класа, но в крайна сметка току -що влязохме в жлеб. Децата го обичаха.

Превърнахме ученето в игри и песни и въпреки че надеждата беше свършила страхотна работа в това в миналото, децата изглеждаха щастливи да видят нови лица, които помагат на преподавателската отряда. В края на класа Хоуп пое и каза на всички деца да „се подреждат, за да се приберат вкъщи“. Всички деца направиха линия, водеща към пътеката, която се отправя обратно към останалата част от селото. Надежда ни накара да застанем в предната част на линията и да коленичим надолу. Всяко дете излезе напред, едно по едно, сбогува се и ни прегърна огромна прегръдка. Беше невероятно.

След само един клас те погледнаха към нас като техните истински учители. В очите им имаше толкова уважение и можехме да видим, че те нямат търпение да научат повече. Бяхме закачени. Точно това се опитвахме да намерим и повече. Шанс да сте далеч от туристите, но много по -важното – шанс да направите промяна.

Английският език е като златна мина на възможностите за тези деца, които иначе биха останали само с алеята на земеделието, предадена от техните семейства. Туризмът е възнаграждаваща услуга, която едва започва да процъфтява в Мианмар и с малко английски тези деца могат да станат екскурзионни ръководства, хотелски работници, сервитьори или всяка друга работа, която се занимава с чужденци. Обучението на тези деца английски в толкова съществен момент в историята на Мианмар се чувстваше като да им даде тиган в село, което току -що удари злато.

Същата вечер, след като децата се прибраха, мама и татко inviТед ни всички, за да останем на вечеря. Нашите тайвански приятели обясниха, че остават на вечеря всяка вечер. Мама и татко, както по -късно щяхме да научим, нямаше да вземе „не“ за отговор. Храната беше вкусна и ни даде възможност да се наслаждаваме на стандартната кухня на Шан, опит, който малко посетители на Мианмар някога са имали.

Смеехме се и разговаряхме и въпреки че селските лидери не говорят и дума на английски, чрез движения на ръцете и пиеси, подобни на чарада, всички успяхме да преодолеем нашите точки. Говорихме за Тайван и Мианмар. Говорихме за различни животни, които намираме в стаите си у дома и различни храни, които ядем. Говорихме за Канада, интересна тема за селяните в Мианмар, които, главно поради липса на чуждестранна преса, остават предимно в невероятни страни в чужбина.

След вечеря мама, татко и няколко от учениците, които се върнаха след вечерята си, запалиха свещи вътре в големи навити листа и ги използваха като фенери, докато ни вървяха обратно към главния път. Даркейс и аз тръгнахме към останалата част от пътя към нашия хотел, абсолютно бръмчещи. Говорихме за това колко невероятно беше преживяването и вече планирахме следващия урок.

В крайна сметка останахме в Хсипау в продължение на 8 дни и преподавахме 2-3 часа всяка вечер. През деня новите ни приятели ни показаха някои от другите забележителности около Хсипау. Тингей и татко ни отведоха на водопад на около час от Налой. Този водопад беше абсолютно зашеметяващ. Разходката, за да стигнем до там, ни преведе през оризови тераси, земеделски земи и фабрика за захарна тръстика, до масивно лице на скалата, където кристално чистата вода каскадира 100 метра надолу над огромни, покрити с мъх камъни. Аз бях единственият, който плуваше и моите методи за влизане и излизане от водата сякаш забавляваха татко до край.

Друг ден отидохме на горещ извор в съседно село и отново бях единственият, който плувах. В крайна сметка разговарях с някои мюсюлмански хора от друго близко село и научих малко за това как ислямът намери път към Мианмар. Акцентът на всеки ден, разбира се, беше в 4:00, когато нашият малък клас започна в Налой. Ние станахме по -близо до децата с всеки клас. Научихме им нови песни, които обикновено не биха били подходящи за децата, като „От прозореца до стената“ от Лил Джон и „Който пусна кучетата“ от мъжете на Баха. Просто трябваше да променим малко текста и децата го харесаха.

Понякога в средата на класа прасетата щяха да започнат да пият или пиле ще се движи над брезента, на който децата седят, или кучета урок. Това са просто неща, за които учителите не би трябвало да се притесняват в западната класна стая.

Много повече, на които научихме много по -удобно, че станахме. Написахме цели планове за уроци в нашия бележник и ги последвахме, за да избегнем неудобните мълчания, които децата трябваше да издържат в първия ни ден. Взехме нещата, на които надеждата ги беше научила и ги превърнахме в игри или практически сценарии. Тя ги беше научила как да получат нещата на пазара, така че ние изградихме пазар и имахме фалшиви пари и истински плодове, за да могат да практикуват.

Надежда ги научи как да дават указания, затова поставихме пазара в края на кратък зиг-заг път, така че класът да трябва да насочи объркан, със завързани очи студент през лабиринта, за да стигне до пазара. Един ден им взехме цялата паста за зъби и четки за зъби. Мама обясни, че никога не са си миели зъбите. Всички слязохме до кладенеца и ги научихме как да мият с новите си четки и паста за зъби, които те несъмнено ценят.

Пеехме песни, за да им помогнем да си спомнят стъпките и венците им се изтръпваха от това, че никога не са почистени по подходящ начин, но мисля, че те ще продължат да четкат просто защото уважаваните им учители ги научиха как.

След няколко дни започнахме да научаваме техните имена и личности и сетива за хумор и с всеки изминал ден видяхме този блясък на надеждата и уважението в очите им расте. Всяка вечер в края на класа всички те щяха да се подреждат и да ни дават нашите прегръдки и сбогом и всяка вечер след като напуснаха, мама и татко ни поканиха да останем на вечеря.

Няколко пъти се опитвахме да бъдем страхотни, като отказахме предложението им, очаквайки, че това трябва да бъде огромен разход за изхранване на 10 учители, но мама и татко ще настояват категорично да останем, до момента, в който стана ясно, че ги отхвърляме би се считал за груби. Донесохме им подаръци с ориз и зеленчуци, за да изразят своята благодарност, но подаръкът, който те се наслаждаваха на повечето, досега бяха снимките, които бяхме разработили от Канада и от нас, преподавайки класа.

Те обичаха да се виждат на няколко снимки и мама направи смисъл да покаже всички останали мамиes, когато се отнасят, за да вземат децата си след час. Една вечер, след вечеря, им представихме няколко златни щифта на Канада, които носехме през последната година, чакайки някой специален да им даде. Очите им светнаха и въпреки че не са истинско злато, мама и татко сякаш ги ценят много повече от всеки златен щифт. Фактът, че са дошли от толкова далеч и са дошли от нови приятели, наистина ги направи много полезни.

Това място стана у дома и нашите тайвански приятели, мама, татко и децата се чувстваха като семейство, дори след толкова кратко време. В последния си ден обяснихме на децата, че ще напуснем и тяхното разочарование беше очевидно. Надеждата ни помогна да ги групираме за снимка и ние направихме най -добрата снимка с нашия клас.

След снимката дадохме карта на мама и татко и едно от по -големите момичета от класа го прочете на глас. В него имахме всичките си чувства, преведени в Шан, за да могат да разберат. Мисли, че иначе не успяхме да общуваме с тях. Обяснихме колко сме благодарни, че сме ги срещнали и колко оценихме и се възхищавахме на тяхната изключителна щедрост.

Казахме, че един ден бихме искали да се върнем и че винаги ще си спомним новото нашето семейство и вкусната храна, в която се наслаждавахме на тяхната маса. При това мама започна да плаче, а след това някои от момичетата от нашия клас плачеха и преди да го разбере, Даркейс се оказа утешаваща мама и момичетата с прегръдки и думи, които нито мама, нито момичетата не могат да разберат, но нямаше значение , те знаеха какво се казва.

Беше много трудно да се сбогувам с класа за последен път, нямаше истинска линия за прегръдки и сбогом, а просто огромна групова прегръдка, която продължи около 15 минути, като всяко дете сбогува около 10 пъти и завръщане за много повече прегръдки. Същата вечер казахме на мама, че няма да останем на вечеря и тя тъжно прие. Вместо това отидохме на вечеря в Хсипау с нашите тайвански приятели. Говорихме за последните 8 дни и колко ни посочи и се насладихме на вкусна китайска храна в много обичания ресторант на Хоуп.

След вечерята беше поредното тъжно сбогуване, докато се сбогувахме с някои от най-добрите, много щедри хора, които някога сме срещали в пътуванията си. Работата, която тези 7 души са свършили, не е нищо друго освен феноменална. Те даряват времето си в продължение на 1 месец годишно в продължение на 3 поредни години и са научили децата на Налой на много полезен английски.

Налой ще бъде единственото село около Хсипау, където децата ще могат да поздравят по подходящ начин туристите с „Здравей“, вместо с „довиждане“. Тези седем души са дарили пари и са построили кладенец в Налой и са дали много количества дрехи и училищни пособия. Те са създали семейство в покрайнините на цивилизацията в Мианмар и не само ни поканиха, но ни позволиха да покажем класа за цяла седмица. Това е абсолютно едно от най -добрите пътувания, които някога сме имали и никога няма да забравим мама, татко, надежда или другите учители и винаги ще имаме място в сърцата си за малките деца в село Налой. Надяваме се, че един ден можем да се върнем и да вземем там, където сме останали.

Това ни провери веднъж много повече, че има толкова много повече неща за пътуване, след това да видим гледки или да лежите на плажове. Ще се опитаме да намерим отново възможности като този, където имаме шанс да се върнем и да направим промяна. Благодаря- Надяваме се да ни запознаете със семейството си и да ни оставите да бъдем част от него. И благодаря на всички в село Налой, които ни показаха колко възхитителни и дават на хората, дори на място, където има толкова малко да се даде. Ще вземем този спомен със себе си, където и да отидем и никога няма да забравим Hsipaw.

Село сбогом – Част 1

Ръководство за бюджетна раница за Мианмар

Информация за градовете на Мианмар: сън, ядене и заобикаляне

Как да получите мианмарска виза в B